torsdag 6 september 2012

Stressad som fan..

Det är så jäkla mycket nytt, massor att tänka på och ordna. Stressar i sönder inombords!
Försöker träna Lubba att bli en lugn och sansad gårds-hund, men det verkar ju ta sin tid. Mein gott, som man säger......

Ju mer rädd hon blir desto mer springer hon och ännu mer skäller hon. Noll koll dessutom! Ut på vägen där folk kör i 190..... *whaaa* Hon bär sin reflexväst, precis som småkidsen som går ut på promenad med dagis i stan. Skillnaden är bara att hon flyger fram..... kidsen går på fina led med en fröken före och en annan efter...

Jaja, det har bara gått 3 dagar sedan vi anlände och med tanke på mitt eget nerviga tillstånd så kan jag väl knappast klandra henne för att bete sig som en stresshoppa!

Somnade inte förrns efter halv två igår natt. Jag hoppas att jag får jobba lite i helgen, då får man annat att tänka på än böcker, tillstånd, avgifter, klöddande internet, deadlines, klockan osv...

Fan va lätt det är att bo i Kiruna och jobba...

Jag gillar Kiruna endån.

=)