fredag 4 juni 2010

Lite av Ditten å Datten

Förra veckan var vi till Lairevaggi ( Sommar vistet) Där kraschade vi med skotern i en bäckfåra. Kunde gått riktigt illa.
Kom med ganska hög fart in i några bäckfåror. Tappade kontrollen över skotern och kraschade i den sista och största bäckfåran. Skotern tog tvärstopp och jag som satt bak på flög över Johan och gjorde en framåt volt för att sedan landa på rygg framför skotern. Johan tog den värsta smällen in i styret och flög sedan av. Vi klarade oss med lite rygg ont, spricka i revben och blåmärken......änglavakt?



Våren har äntligen kommit till Kiruna. Gröna löv börjar utvecklas på trädens nakna grenar. Härligt.
Gräsmattorna är gröna och man börjar skymta lite blomster här och där.

Fick hemlängtan och började leta biljett till Skåne, egentligen ska jag ju åka den 14e men jag vill åka nu, nu, nu....
Som tur var det så dyrt att jag övervägde att vänta. I morse ringde det nämligen från Hemtjänsten och jag fick jobba eftermiddag och kväll. I helgen jobbar jag från tidiga morgon till sena kväll!!! Känns bra.

Hade en tid hos frissan på måndag men jag avbokade den. Har gått och övervägt om jag verkligen har råd att gå dit i Juni månad, ska ju till tandläkaren i Skåne. Får se vad som blir över efter tandläkarbesöket.
Jag har verkligen sett fram emot att få gå till frisören nu till våren (när man nästan slutat använda mössa) Få en ny look och kanske ny färg?

Förra helgen var vi ( Jag , Johan å Tjåppe) till Selet. Det var fint! Verkligen mysigt att komma dit igen, jag trodde att jag var trött på det stället, men när jag kom dit infann sig en lyckokänsla i kroppen! *najs!*
Vi pysslade på med att sätta upp hyllor och ett skåp. Skåpet fyllde jag med porslin. Sedan krattade jag bort sågspån från där det sågats ved, gamla löv och massa pinnar som låg överallt utanför stugan. Det blev faktiskt fint! Jag högg också veden som skulle huggas! Ganska nöjd med mig själv! Har haft träningsvärk i armarna och händerna i nära en vecka efteråt!

I veckan hade jag en släng av magsjuka. Mindre kul. Jag som nästan aldrig är sjuk- peppar peppar....
Vet att jag har misshandlat min mage med diverse dåliga matvaror och vanor hela vintern. Ska bli göttans att åka till Skåne och kanske bryta vissa mönster?


Nog nu, plikten kallar!

Sköt om dig!

Inga kommentarer: