söndag 23 maj 2010

ca 100 mil söderut!


Hej hej hej.... Vad har hänt sedan sist?

Dagen efter "försöket att ta sig till fjälls" var mest en trött depp dag......Ja, jag deppade. Hade verkligen sett fram emot två veckors viste till fjälls.
Sen hade jag halvt panik över att jag var ledig i 1 månad utan något att göra......
Mina försök som hantverkare har ju inte gått så bra.....
Jag började söka jobb, i Kiruna, I Sverige och utomlands! Men hur får man ett jobb omgående som bara vara i en månad? I stort sett omöjligt!
Men till sist fick jag böja mig för det enda rådet jag kunde komma på. Hemtjänsten. Jag som hade avslutat min karriär inom äldrevården för länge sedan!!!! Jaja. Jag for och lämnade in papper till rekryterings kontoret på torsdagen just innan Johan å jag satte oss på Nattåget till Sundsvall. Vi skulle nämligen åka å titta på en bil i Hudiksvall.
På tåget träffade vi på en manskör och deras frugor från Norge, de var på väg till Stockholm och skulle bland annat sjunga på Skansen. De drack å sjöng i många timmar i Bistron. Det var hur kul som helst. Klockan 23.00 stängde Bistron och vi fick snällt gå å lägga oss! Skönt!
Vi var framme i Ånge klockan 04.00 och skulle byta till ett annat tåg där. Klockan 06.00 fick vi kliva på tåget mot Sundsvall.



Väl i Sundsvall gick vi till ett Hotell för att hyra en dusch sedan åkte vi mot en liten by utanför Hudiksvall med Johans kompis.
Vi provade bilen och vid 12.00 var Johan ägare till en ny bil. ( Sweeeet )
Vi åt i Sundsvall, sedan rullade vi norrut mot Kiruna. 12 timmar senare var vi åter hemma i lägenheten.


Bilen gick fin fint! Vädret var kanon! Landskapet vårigt och vackert ända tills Gällivare kommun där björkarna ännu stod utan bladverk, myrarna ännu är gulbruna och vattnen isbelagda!!!
Jag har iallafall fått uppleva vitsippor =)
Vid ett tillfälle utbrast jag - åh, kolla där är Vitsippor!
- Vad är det? sa Johan......
Hur förklarar man sin entusiasm över vitsippor för en Kiruna bo?

Självklart fick jag jobb som vikarie inom hemtjänsten omedelbums. Igår var min första dag. Idag ska jag också jobba några timmar.

Ikväll åker vi till Norge, Altevatn och gör ett nytt försök att ta oss till fjälls....OM vi kommer upp så stannar vi några nätter iallafall..... *håller tummarna*



Ta väl vara på våren å sköt om er!

Inga kommentarer: