fredag 11 juni 2010

Studentens lyckliga dagar...


Husse å Hund...



Tjåppe ska nå en pinne i vattnet.


Nöjd hund.






Båtplatsen i träsket.

Då var det student, större delens av Sveriges nitton åringar har frigjorts från skolans fängelse liknande lokaler! Grattis till er alla! Övriga skolbundna har fått ett välförtjänt sommarlov...

Igår åkte vi "gänget" (Johan, jag å Tjåpps) till Vassijaure och Selet. När vi kom till Vassi så började det snöa *usch* Snart övergick stora snöflingor i stora regndroppar... *blä*
Slutligen avtog vätan och vi påbörjade vandringen mot stugan. Det tog ca en timme att ta sig till stugan. Som vanligt genom gick våran schizofrena hund sin personlighets förändring. Han blev så glad och lycklig att han inte visste vad han gjorde........*haha*

Väl vid stugan började vi palla upp stugan eftersom den satt sig lite under vintern och tjällossningen. Det gick bra, vi var snart klar med det. Dörren till stugan gick att öppna och stänga hur lätt som helst.
Sedan gav vi oss på att ändra om lite i köket, det blev hur bra som helst!
Jag började putsa alla fönster och speglar. Plötsligt insåg vi hur skitiga fönstrena faktist var!!!
Jag torkade rent i skåpen och satte allt på plats, lagade mat och så tog jag ett välförtjänt glas vin =) Johan höll på med andra små snickerier...
Vinden vände och det blev en jätte fin kväll. Verkligen stilla och hyfsat varm. Vi åkte en tur med båten och kastade lite med spöet. Inget napp. Jag å Tjåpps gick och övade kast med spö.....jag löste fnurror på tråden mest hela tiden, men fick in ett par bra och långa kast.

Idag vaknade vi upp till en strålande dag, solen sken som aldrig förr och snön på fjällen har aldrig varit vitare... Vi drack kaffe och åt frukost, därefter diskade jag och Johan städade ur stugan, vi knallade tillbaka till Vassijaure och åkte hem.
Snabbt in i en dusch och så var det dax att åka till frissan.....Jepp, äntligen åkte jag och klippte mig! Skönt!

Därefter fikade vi och så tittade vi på när studenterna åkte genom stan´....Alla så glada och lyckliga över att äntligen efter tolv års slit vara fria från skoltvånget!!!!

Kvällen slutade med Studentfirande och nu....söta drömmar. Killen har redan slocknat i soffan bakom min rygg......

Godnatt...lev väl.

Inga kommentarer: