lördag 15 maj 2010

Alla fåglar komit re´n vårens glada gäster, vilken fröjd i solens sken....

Japp, då var det Vår på rikt!

Har slutat arbeta på Ofelas (för denna gången) och är nu långledig!

I natt trillade käraste in, smått berusad (mitt ovetande)
På förmiddagen botas baksmälla med diverse hemliga metoder medan jag gick ut med Tjåpps, därefter storstädning!
Idag hade jag verkligen energi att ta tag i sånt som jag har gått å ignorerat hela vintern. Saker träder fram med solens strålar, till sist är det oundvikligt att ignorera, då går man å glor på skiten (försöker ignorera) i väntan på lusten och energin att ta tag i vad det nu kan vara.

Vilken tillfredsställelse sen!

Jag vet att Alla känner igen sig.

Tror visserligen inte att Tjåppen delade min energi å glädje. Här är han inte så stolt.......tyckte det var onödigt att städa ur loppebona...

Dagen i dag innebar 16 C i luften + sol...."Inte ett moln, så långt ögat kan nå, inte en droppe regn på fleera dar..." Har dessa rader, Lars Gustafsson mellanstadielärare, att tacka för......de sitter, som spiken i kistan!
Efter några timmars städ blev det bakismat på grillen. I klädd tibba, tights å jeanskjol kunde jag avnjuta maten på grillens utomhus servering. Hur lyxigt är inte det? Årets första mjukglass fick jag också i mig *smask*

Härnäst på schemat står en två veckors tur till fjälls. Renarna kalvar nu och man behöver vaka om nätterna så att inget rovdjur kommer för nära eller in på kalvnings området.
Ryktena säger att det är mycket Björn, kanske att jag får se en Bjösse ute i naturen. Har ju sett Björnarna på Skånesdjurpark ett x antal gånger.....

Ha det så fint och njut våren!

Inga kommentarer: