lördag 17 april 2010

Våren- vitsippans tid....å blåsippan å vintergäck å krokos å snödroppen å tussilago åxå kallad hästsko....



Har jobbat idag. Kände direkt på morgonen att det kommer att bli en varm och trevlig dag. Varmt var det, över tjugo grader i solen. Smått bränd idag med....Blir bara röd i fejan, inte ett uns till brun ton. Funderar på att börja sola solarie....känner mig verkligen blek, då menar jag verkligen verkligen blek.....insåg i går att jag inte kommer att få någon brun bränd kropp i år.....Nix. Två veckor i Skåne kommer inte vara tillräckligt för att jag ska kunna bära min turkosa sommarklänning med en gnutta gott självförtroende.
Det blir UV och Cancer!

Tjåppe var med mig i stallet idag. Om han må så vara/bli en kass renvallare så kan han bli min värdelösa stallkompis istället. Tjåppe trivs i stallet bland hästgödsel- som fisken i vattnet! Misstänker att han var en runda på byn också och terroriserade byborna.....

Käkade våfflor ikväll....*smask* Johans nya våffeljärn funkar fin fint!

Lev väl!

Inga kommentarer: