söndag 25 april 2010

Söndag

Har arbetat min andra vecka och börjar få klämm på hästarna och deras tränings behov. Har även noterat mina egna behov.
Det började när jag skulle dra på mig ridbyxorna.....huff, midjan hade utvidgats lite granna sedan sist!
Stelheten och behovet av stretchning är ett faktum. Min högra ljumske behöver "knäckas" och det tar några ridturer innan jag kan knäcka loss den... (så var det inte förr)
Magmusklerna skriker av värk när jag tränar hästarna i trav och sitter ner i traven.....( sit ups är på sin plats)

Fluktar på ett program om överintelligenta ungar......Tänk om man hade haft en hjärna....?!

För ett par mornar sedan var jag ute med Tjåpps för att morgon pinka. Han travade brevid mig i sin egen lilla värld. Kollade på någonting åt höger och SMACK så travade han rakt in i en lyktstolpe. Jag skrattade massor och Tjåppe svängde lite genant med svansen.

Samma dag råkade jag ge en av hästarna elektriska stötar i fossingarna....Det var kul....Hästen ställde sig i en vatten pöl och jag hade råkat hänga upp trådarna så att strömmen for ut i vattenpölen. Till det roliga hör att det var den lataste hästen i stallet. Han stäppade som bara den, stod å sprang på samma ställe hur länge som helst! Vi arbetade lite å sen kom jag tillbaka till hagen med hästen för att släppa ut honom. Då hände samma sak. Först då förstod jag att han fick ström från eltråden i hovarna ( eftersom han bär järnskor.....själv hade jag gummisula på mina =) )

Antar att Tjåpps gav igen för lyktstolps incidentenigen igår när jag skulle kvälls promenera med han. Han skuttade upp på en snöhög och satte sig högst upp å sket, demonstrativt. Två bilar kom sakta rullande förbi oss......*uj* När han var klar gick vi hem....

Johan har arbetat några nattskift nu....idag sov jag tills att han skulle vakna....det vill säga till en minut i ett!!!!!! Kan inte minnas när jag sov så länge sist? Det känns verkligen konstigt att hela dagen bara har försvunnit.....klockan är redan 20 i 7 på kvällen....!!!!! Mycket märkligt. För mig känns det som om det minst är 10 timmar kvar av dagen....

Ska ta ut Tjåpps på en lång prommis....Håller på att leta cykel, tänkte att jag ska börja cykla med han.....Tjåppen....

Jaeja...Dax att ta ett tag i kragen, slänga in en tvätt i maskinen också...

Lev väl...

Inga kommentarer: