onsdag 3 mars 2010

Tjejig blogg...

Visst blev bloggen ganska tjejig?
Jag gillar det fast ändån inte men nu orkar jag inte ändra tillbaka....
*gäsp*

Kom hem vid halv elva i går kväll efter att ha dumpat av gästerna vid Ishotellet. Hade oturen att få en väldigt pratglad irländsk gammal gubbe i passagerarsätet fram, tyvärr kunde jag knappt höra eller förstå vad han sa, jätte jobbigt! Men han liksom de andra gästerna verkade nöjd när jag lämnade av dem vid hotellet, så jag antar att jag svarade rätt på alla hans frågor?

Fr o m 1 mars har norrskensturen blivit flyttad 1½ timme till senare på kvällen pga att det redan är så långa och ljusa dagar =) Härligt med längre dagar...

Jag kom väl i säng vid elva tiden....inte särskilt sent. Jag kunde inte sova, var alldeles för pigg. Jag började läsa i min bok som jag har hållit på att läsa i Ett år och två månader!!!
Den heter "En liten hattaffär på hörnet"
Snart blev jag lite tröttare och släckte lampan, låg och lyssnade på när vinden rev i nocken på taket. Jag älskar verkligen att ligga och lyssna å vinden...då känns det verkligen som att man har det riktigt bra. Varmt och tryggt under täcket.

Vaknade någon gång på natten och kunde inte somna. Johan var också vaken. Efter långtid kom vi fram till att det var omöjligt att somna. Vi tittade på en film. "Upp" heter den. En animerad tecknad film....mest troligt en av de bättre Disney filmerna sedan länge!!!!!!!!!!!!

Var segt att kliva upp, men det gick...åt frukost och gjorde hjortron sylt....

Nu är jag här....mäter soffan och kladdar på bloggen. Tänkte sticka lite mer på tröjan som jag håller på med. Hoppas att den kan bli klar innan sommarn är här * grimas*

Ska börja jobba klockan Två idag. Köra gäster till hotellet. Sedan ska jag gå in och titta på Ishotellet. Måste ta reda på fakta eftersom att jag kanske ska dit med gäster nästa vecka?!? Kul...


Jaeja, nog om det....

Lev väl och sköt om er!!!!

Inga kommentarer: