måndag 1 mars 2010

Ny vecka....nya friska tag....

Gruvan, sedd från gruvvägen...
Fjällen...


Helgen har gått fort! Begriper inte vart tiden tar vägen! Inte för att jag stressat och åstadkommit stora kraftverk och mirakel, trots det går tiden så vansinnigt snabbt.
Har varit fint väder hela helgen och varmare än vanligt. -10 i stan´ på dagarna..... Utsikt över skidbacken från lägehneten...
Huset där vi bor. Vi bor högst upp under taket och till höger. Våra bilar är också med...


Det känns fortfarande för kallt, jag längtar efter värmande sol och varma dagar nu!!!! Börjar bli less på kylan nu.
Lagom till att dagarna blir finare å längre så har jag mindre lust att gå ut och göra något....för att det hela tiden är så jävla kallt!
Jag har ju lust att vara ute och göra saker, men i samma stund som man går ut och känner hur otrevligt kallt det är så tappar jag suget och vill bara gå in igen....=(
På grund av den torra luften så skaffade Johan en luftfuktare, mest troligt årets bästa köp!
Nu får man inte stötar hela tiden, dessutom slipper man vakna upp på morgonen med grymt torr hals och svidande torr hud!!!


I fredags jobbade jag, på kvällen kom Bosse och hälsade på, vi åt och kollade film " Bröllops fotografen" Helt klart värd att se!
I lördags var det softande hela morgonen och fram till lunch. Sedan for vi till Kauppinen för att snickra på stugan. Vi var sex timmar i Kauppinen.....


Tjåppe hittade sin plats i solen...
Observera snygga mössan! =)

1a lemmen klar.....en halv vägg!

For hem och kollade film. Vi såg " Sommaren med Göran" Den var kul den också.....helt klart värd att se!
I söndags var det " göra-så-lite-som-möjligt" dag. Tittade film, spelade spel, jag städade bakom och under spisen och kylskåpet *fy faen vad det såg ut!*Städ patrullen....

Sedan gick vi ut å gick lite, hälsade på hos bekanta, åt middag hos Catharina och for sedan på Buggen.
Har missat två gånger i rad, men vi hade inte missat särskilt mkt nytt.....takten var däremot frånvarande till att börja med.....Johan å jag är ju inte precis duktiga på att öva hemma själva!
Idag är det jobb, ska börja klockan två...har en norrskenstur i kväll med tre personer *soft* Ska hämta dem på ishotellet klockan fem, rider ut med dem å äter middag i kåtan och kör sedan tillbaka folket till ishotellet. Beräknar att vara hemma igen mellan elva och halv tolv.....*sent*

Min mage är konstig idag?!? Hoppas att det bara är kaffets inverkan på matsmältningen....




Ska gå å handla lite till lunchen idag.....ha det så fint! Sköt om dig!!!

2 kommentarer:

Emma sa...

hejsann söta du! Jag har bokat om biljetten så jag kommer inte hem förrän på onsdag.. Schysst linne du har! Det är najs.. Saknar dig, puss min lilla tösapåg..

Carina sa...

Tack tjejen, det finns visst lite sköna minnen från köpet av linnet. Brukar tänka på oss när jag ska ta på mig det blårandiga =)
Aha på så vis....Hoppas att resan går bra då! Vart åker du ifrån? Malmö? Långt!!! Saknar dig med och längtar till att vi ska åka söderut igen =) Längta längta längta!
Kram kram min vuxna lilla kompis!