lördag 31 januari 2009

Vilken dag!

Jisses kors! Ibland vill man bara avsluta dagen med ett stort glas starkt och somna in i något djupt dvala liknande tillstånd.

Dagen idag var bara klödd!

Det började i morse, när vi skulle planera dagen, massa jobb, massa logistik och jag kände att jag inte hängde med överhuvudtaget. Jag tänkte genast att jag bara skulle hålla låg profil och bara göra som jag blir tillsagd att göra.

Jajemensan, gick fin fint. Blev till delad en lunchtur och därefter direkt på en fikatur med samma spann. Nemas problemas tänkte jag.

Sen började det hela. Väl på ishotellet för att möta gästerna så börjar de klödda. Allt löser sig och vi far i väg. Efter halva turen till lunch stället så kör jag ut släden i djupsnö nedanför en brant backe. De fyra gästerna måste kliva av släden och sedan hoppa på igen. *suck * För att göra det hela lite roligare kommer tre andra spann ner susande för branta backen och måste köra förbi mig. Det gick bara fin fint. Fick lite roade blickar. Det kändes ungefär som om vi körde ett rejs och jag kört av banan. Blä...

Lunch. Servera, kolla hundar och vara social med gästerna. Iväg.

...det var då, när vi skulle köra över en liten bro med ett ganska djupt dike nedanför, som släden far utför bron och tippar av gästerna rätt ner i diket. Naturligtvis är det massor av folk som ser det hela. *suck * Det gick bra till sist, ingen skadade sig och gästerna var faktist nöjda med de extra upplevelserna de fick på sin tur.....De hade humor och väl ute på älven så trodde jag att jag skulle ramla av släden eftersom jag inte kunde sluta skratta åt deras skämt. Stod dubbel av skratt, hade åtminstone tur med vilket folk jag fick på min släde. De lovade komma tillbaka nästa år och boka en tur tillsammans med mig...

Usch, det är inte kul alltså. Man blir trött när det händer en massa sånt här smått onödigt.

Hade ju problem med mina ledarhundar idag också. Den ena, gamla ledar tiken sa i stortsett upp sig från jobbet och började spekulera i allt annat än att springa. Gudars!

Men i slutändan är det ju ganska så kul iallafall. Slutet gott allting gott!

Kramen!

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha, kan bara hålla med, är kul att läsa om ditt jobb. Men alla dagar kan man ju inte vara bäst, tänk på det =)

kram!