onsdag 17 december 2008

Plusgrader och alldeles för varmt!

Idag har vi t o m haft plusgrader. Blääää...Inget najs alls. Har börjat att trilla in en och annan turist nu. Skönt, äntligen börjar man få lite perspektiv på arbetet. Blir liksom lite lättare då. I går hade vi ett Tv team från Georgien. De gör rese program. Jag fick äran att ha huvudpersonen på min släde. Gick fin fint. Blev intervjuad på fikapausen. Försökte dra mig ur och pekade på en av arbetskompisarna,- hon kan ni prata med! Men icke, fast det gick ju bra det också. Fick ljuga lite om hundarnas namn bara, eftersom jag plötsligt fick hjärnsläpp och glömde bort vilka 10 hundar jag egentligen hade i mitt team. Jaeja, shit the same. Annars händer det väl inte så mycket annat skoj. Allt börjar flyta på lite bättre och det är skönt.

Idag julpyntade vi lite i en utav stugorna som vi brukar hålla till i. Ska kanske göra lite dörrkransar i morrn. Men fasen vad svår det var att hitta en gran att sno gran ris från. Här är fullt av barrträd överallt, men när jag väl begav mig ut på granrisjakt så upptäcker jag att det finns ju mest bara en massa fula tallar överallt! * suck* Gick ut i skogen ( ca 20 m) sedan vände jag eftersom jag inte tog mig fram snabbare än 50 m i timmen! Det är så förbaskat mycket snö överallt, inte håller den att gå på heller.

Fast fint blev det ju med granriset som jag väl fick tag på.

Ha det så bra. Nästa gång kommer jag att ladda upp lite bilder åt er som ni kan titta på.

Kram Carina

2 kommentarer:

Anonym sa...

hej carina! rensade i min mail och hitta ditt mail med adressen hit =)

Carina sa...

Hejsan Elin Kul att du tittat in. Har nte du också en blogg nu?Kan jag kanske få adressen?