måndag 3 september 2012

Första skoldagen.

Nervös som en gammal tant var jag när jag skulle bege mig till Umeå. Herregud, ingen lek med nerverna?! Men jajemän, från stugan till att jag var på Universitetet i rätt lokal tog det ca ½ timme.

Jag hittade med en gång. Sen fick jag vänta i 1½ timme eftersom det gick så lätt att hitta....idag, imorrn kan det vara annerledes. Var svårare att komma sig hem? Brukar vara tvärtom. Jag vill passa på att be bilisterna och cyklisterna som befann sig på vägen mellan halv Sex och halv Sju i Umeå om ursäkt för min otaktiska körning, ska bättra mig.

Ja, så vad säger man. Jag känner mig mer oförberedd än någonsin. Kan inte erinna mig om att skolsystemet är så invecklat som det verkar vara? Jag har hemlängtan, hade vart kul med älgjakt och att vikka i hemtjänsten. Kivas med sura gamla gubbar och tanter....

Å Lubban då. Tror att hon skött sig och hållit ställningarna utanför vår koja. I morse tränade vi inkallning.....Lubba sprang som en dåre i alla hagarna, efter några minuter kommer hon på att det är lönlöst att skrämma hästarna här, de är gjorda av stål! Inte ens katten går det att få fart på! ( Till min stora glädje )

Ny dag imorrn då!

Godnatt gott folk!

Inga kommentarer: