fredag 2 juli 2010

Ångest varje dag!

I Skåne läste jag "Elvis" för glatta livet. en av böckerna heter "Ångest var dag" Eller något i den stilen....
Jag kände igen mig så väl....Jag har nog mer eller mindre ångest var dag!
Gårdagens ångest föreföll sig relativt tidigt på dygnet. Det började 06:30 sedan växte ångesten i takt med snoozandet till 07:00. Sedan var det bara att kliva upp. Ta i tu med alla bestyr. Sätta sig i bilen å köra. När jag såg Puoltsa skylten torna upp framför mig flög fjärilflocken genom min mage och jag Gäspade stort.
( Gäspningen är någonting jag har gjort varje dag hela vintern var enda gång jag kört till jobbet oavsett om jag är trött eller ej. Samma plats- olika tidpunkter men Alltid en Gäspning. )

Väl på plats var det lugnt. Till min stora glädje fick jag veta att jag mest ska få arbeta med långturerna i sommar. Yey.....
Min rädsla för att det inte ska finnas ängar med blomster här uppe i norr kunde jag ju nu Bojkotta. I Puoltsa fanns det då äng och blomster! Härligt!

Jag for sedan å hämtade folk på flyget, transporterade dem till Nikkaluokta och Åh så glad jag var! När jag närmade mig fjällen, de stora nästan omöjliga fjällen.....med snö på topparna! *Whiiiiiiiii* Det bästa var att jag nu fick veta att jag antagligen ska dit upp till häst i sommar!!

På parkeringen var det fullt med folk " Vandrings klädda" människor som fikade, ordnade med packningen, slappade och lyssnade på musik......I luften vibrerade känslan av förväntansfullhet och spänning. Den dära känslan man har när man ska ut och vandra. Man har ordnat med allt, köpt allt och försökt att organisera och förbereda sig på alla tänkbara situationer. Väl på plats har man bara det man har i sin packning och måste klara sig med det. Man vill ju inte heller ha för mycket med sig- sånt som är onödigt! När man står i startgropen har man massor med energi- lite nervös men mest av allt är det så himla spännande!

Man vet att man kommer att uppleva massor med fantastiskt, men exakt vad?

På kvällen var jag och en annan tjej som ska praktisera hela sommarn ute och red en sväng i skogen. Jag på Blida, den tjockaste hästen på Ofelas ( Som jag använt hela vintern ) och Jenny på Elja. Det var härligt.
Jag tänkte på kontrasten mellan Skånska skogen och Norra Norrlands skogar......Det finns Ingen likhet!

Väl hemma i stan´hade min kille lagat mat åt oss *love* Sedan gick vi en sväng på kvällen. Ute på gatorna Brölade Kirunas Epa ungdomar runt....Pissade på väggar- Skrek med sina målbrotts röster och Å spydde på vägen, hängandes över Epans flak..... =) på en torsdags kväll......För det är ju KIRUNA FESTIVAL.......Alla Go Crazy!

Lev väl!

Inga kommentarer: