torsdag 6 maj 2010

Härliga tillvaro...



Det är så klart och soligt att konturerna smälter samman med himmeln...


Lairevaggi (ler dalen)


Vy över sommar vistet ( Lairevaggi) Klockan är ca 22. 30

Glad skidåkare...

Härligt med en tur innan sängdax...



Idag har jag arbetat i stallet och med hästarna, men tankarna har mest varit på annat håll!

Jag har gått och tänkt på de tre lediga dagar jag haft.

Vi for med skoter upp till Lairevaggi för att bo i stugan. Skulle Föra Gasol och ved till stugan. Annars bara ha semester. Vädret var exemplariskt! Stilla, sol, varmt och njutningsfullt!

Jag lånade ett par tur-skidor som jag skidade med lite granna....har inte stått på tur-skidor sedan Åre och hästguide utbildningen. Svårt att acceptera att man inte kan lika bra som man gjorde då....Menmen, det är bara att öva!

Jag åkte i alla stora och branta nerförsbakar, försökte minnas vilken skida jag ska ha tyngden på för att åka slalom......( -Dal skidan älskling, Dal skidan! ) Jaja, vilken dalar då?

Sedan tolkade jag efter skotern tills att jag vart alldeles trött..... En natt när jag sov fick jag kramp i låren och var tvungen att stretcha under täcket.....

Förövrigt har vi Jb, jag å Tjåpps bara myst, umgåtts med gott folk och sett massor av vackra vyer!

Jag pimplade i går och fick min första fisk! En lake, jag blev alldeles förskräckt när jag fick upp den enormt FULA fisken och rusade upp på benen, skrek på hjälp och var tvungen att vända mig om. Kunde inte titta på fisken. Den var så ful!!! *blä*

Hoppas att ni alla tar er ut i våren och njuter tillvaron!

Inga kommentarer: