onsdag 14 april 2010

Bla,bla,bla,yadi,yada yada- du snackar lia mycke som en ko skiter...

Vackert väder...

En dag strö körde vi på kvälls kvisten.

Bakis...
Stugan, typ klar....några nyfikna följer arbetet.
Taket läggs...

Väggarna på plats...
Här bodde vi, i gamla stugan som var Johans farfars stuga.
Matplats
Köket
Hallen
Säng
Golvet till stugan klart...
Pimpel tävling.
" Bla, bla, bla, yadi, yada yada- du snackar lia mycke som en ko skiter...."


Hörde detta på P3 igår, hehe, det var kul =)

Användbar mening som jag mest troligt kommer att slita ut i det närmaste!

Var nyss ute å gick med Tjåpps. Han var trött ville bara pissa två gånger på ca en halvtimme å visade knappt något intresse för andra hundar. Solen skiner å det är ganska varmt ute.

Gick ut för att få lite lugn å ro, men det finns fan inte. Var tvungen att titta efter hundskit hela tiden så att jag inte trampar i skiten, blä, sen var det hur mycket trafik som helst, folk som är ute å går med sina jobbiga hundar och joggare med ansträngd min som stressar fram i tillvaron.

Är ledig idag igen, som vanligt har jag tvätt, tvätt, tvätt....nåja, Johan har tagit hand om en hel del, men det är alltid tvätt som står högst på schemat på lediga dagar. På grund av att det är så stökigt i garderoben så ids jag inte lägga in den rena tvätten, den får banne mig ligga kvar på hög i Ikea kassarna. Jag städar alltid den där förbannade garderoben å lik förbaskat är den stökig nästa gång jag ska lägga in tvätt!! Dessutom kollar inte min kära sambo vart den rena tvätten ska ligga, på vilka speciella platser de olika klädesplaggen ska ligga, så jag måste endån lägga allt på sin rätta plats...

Nu när det är fint väder ute å man vill vara ute så har jag upptäckt att jag har inte direkt någon att ringa till å säga - hej, ska vi ut å göra något?! Därför att jag inte känner någon/några såndära kompis/ar här i Kiruna. (så lätt det är att jobba hela tiden eller att gå i skola och umgås med klasskamraterna på fritiden)

Dessutom är det ingen som hör vad jag säger här uppe....jag har aldrig upplevt skånskan så grötig som nu. Ibland vill jag faktist inte säga något bara för att jag orkar inte säga samma sak två eller tre gånger till för att vederbörande ska fatta vad jag säger. Vad är problemet egentligen? Vi snackar alla svenska! Jag fattar ju för fan vad alla andra säger som bryter på finska, lappska, norska å allt möjligt!
Bah!!!
( så lyssnar alla på P3, för att man inte får in någon annan kanal här uppe. På P3 babbals det mycket på skånska så egentligen borde alla vara Skånska experter i Kiruna)

Innan påsk började vi köra grejor till Laimo där stugan skulle byggas. Efter påsk började stugan att byggas. Väl vi började gick det snabbt. Hade tur med väder också, solsken och vindstilla.

For och pimplade vid ett par tillfällen,fick inget napp. Trots solen är det fortfarande ganska kallt ute. Många erfarna pimplare är ihärdiga och hittar ställena med mycket fisk. Själv hittade jag inte ens ett ställe där isborren gick igenom isen, kanske det är orsaken till att jag inte fick napp?

Har ingen såndära egen "dröm" att arbeta för eller förverkliga. Jag saknar verkligen att ha något "stort" att drömma om. När vardagen blir trist så kan jag åtminstone fly verkligheten och tänka på min "stora dröm"

Det lutar åt att jag måste fly landet.....hade varit fint att åka bort några månader och jobba. Bara för att komma bort, skaffa eget boende och rå om sig själv. Få lov att bli lite egen igen. Hade varit härligt med sol, värme och grönska.

Någon som har lite tips på utlands arbeten?

Tyvärr har jag lovat att vara här i Kiruna med omnejd och arbeta i Juli och Augusti så resan får bli först till hösten.
Men det är väl lite det som är grejen? Att "drömmen " är förlagd till framtiden. Väntan och längtan är nästan det roligaste!


Jaeja, nu känns det lite bättre när jag fått klaga av mig lite granna på min värdelösa tillvaro....som egentligen inte är värdelös alls...det är bara så det känns just nu!

Har nu provat livsfarligt hårborttagningsmedel, det verkade funka fin fint! Benen känns mjuka å najs!

Ska ta å knalla ut i solen å leta present papper. Kanske införskaffa någon presen till pappret också. Johan fyller ju "Vuxen" på fredag!

Ska försöka hitta tuschpennor med massa glada färger också. Lägga färg på tillvaron!!!! Färg är fint!

Lev väl, ha det så fint!

Inga kommentarer: