torsdag 4 februari 2010

Påväg till Jobbet....

I går började jag sent, vid tolv tiden. Skulle ägna förmiddagen åt att göra bort en massa ärenden....

Det gick alldeles utmärkt tills att jag skulle på banken, svängde upp mot centrum och Folketshus..När jag svängde in på vägen som faktiskt är ganska brant så ser jag att snöröjningen minsann inte har varit där än..Hojja, jag gasade som satan och tänkte att nu är det bäst att ha lite fart. Jajemän, bilen for över på andra sidan vägen när den pressat sig igenom snömassan, snabbt styrde jag tillbaka. Denna manövern + snömassan gjorde att jag tappade fart. Fick panik när bilen nästan stannade i backen. Jag uppfattar ett gäng smågrabbar som går på trottoaren och tittar på mig. *fuckat* Växlade ner till tvåan och gasade allt jag kunde, bilen spann och där stod jag mitt i backen, en annan bil hade också svängt in på samma väg som jag......Lilla bilen tog sig till sist upp för backen i Centrum. Själv kände jag att jag helst ville sjunka ner i sätet och gömma mig. Parkerade så långt bort jag kunde....

Gick sedan till banken, ska skaffa ett sparkonto! Tjejen som expedierade mig var söt och ung. Väldigt trevlig. Hon hade en ring i näsan. Inte precis vad man förknippar med bankexpediter....Till tjejen med näsringen hör att hon hade en snorkråka som fastnat i näsringen liksom inne i näsan, men den syntes tydligt...hojja, jag funderade på om jag skulle säg något, men sen tänkte jag att det är väl hennes egna ansvar att rensa sin näsa och näsring från snorkusar!

Mot jobbet...det var en fantastiskt solig och vacker vy mot fjällen efter Nikkavägen.....jag blev alldeles till mig =) Så härligt är livet!

Lev väl....

1 kommentar:

TokGodan sa...

Det är då man ska ha 4 hjulsdriven bil =)

Visst är snölandskap i solsken det vackraste!