onsdag 24 februari 2010


Har inte skrivit på länge nu, vet inte var jag ska börja....

För två helger sedan for jag å Johan till stugan i Selet, vi åkte när jag slutat jobbet på fredagskvällen och kom fram till stugan mitt i natten kändes det som. Men klockan var väl mellan 23 å 24 på kvällen. Vi fick inte upp dörren till stugan, trodde att låset frusit....försökte tina upp det men förgäves. Vi flyttade till gammel stugan som var totalt frusen å fuktig. 04.00 Gjorde Johan ett nytt försök att få upp dörren å bröt sig in, dörren hade hängt sig, det var dääääääärför! Vi bodde där hela helgen, läste skvaller tidningar å eldade *mysigt* På söndagen skulle vi ta oss hem....vägen var avstängd så vi for från stugan tidigt för att kanske hinna med en kolonn körning om det skulle bli någon. Vi gjorde 7 km på två timmar med skotern....Det var MKT snö! Men vilket äventyr! Det blev ingen kolonn körning efter plogbilen men vi hade tur å på kvällen smög vi upp bakom en lastbil som blev lotsad av plogbilen.....Vi kom hem till 21.00. Missade tyvärr buggen.

Veckan led å jobbet rullade på...det är mkt att göra nu!!

I Söndags skulle jag ha min första skoter tur....två gäster skulle jag ha med mig. -30 C solsken å fint! Var lite nervös innan men tänkte att detta är en engångs händelse, varför skulle det gå fel?
Klart att det gick fel, gästerna välte ner för en slänt med en nästan 400 kilo tung skoter. Jag kliade mig i huvudet å undrade hur jag skulle lösa det här? Vi baxade upp skotern. Huff!


När jag kom tillbaka hem efter turen såg jag att den hade lite skador i fronten, skit också! Hade inte någon koll på när skadan blivit! Väldigt pinsamt.......kunde knappt sova den natten.....

Nästa dag berättade min boss att han sett när killarna på ishotellet skulle lasta av skotrar från lastbilen. Då tappar de en av skotrarna från översta våningen på lastbilen, bromsen släppte.
Plötsligt kändes "min" skada inte så stor längre. Jag hoppas att det var den redan trasiga skotern som damp i backen!!!!

Har haft några dagar nu när vi kollar på Johan Falck filmerna, de tre första är svin bra!!!!! Fyran ganska kass å nu kollar jag femman som är lite mer som Beck filmerna.....

Ska åka å jobba om några timmar....har en norrskenstur i kväll....

Johan ska antagligen åka å rovdjurs inventera idag å blir borta till i morrn!

Ha det så fint med er! =)

Inga kommentarer: