onsdag 10 februari 2010

08.00 -19 i Kiruna och -35 i Puoltsa....

09.00 Solen står redan ganska högt på himlen...

Dagen i dag började med att jag gjorde en rörelse lika smidig som en gammal frys när jag skulle kliva ur sängen....Både Johan å jag har skrattat gott åt den händelsen hela dagen men på var sitt håll....

Jag for till Jobbet i Catharinas bil, det gick bra, fick stanna en gång på vägen och skrapa rutan invändigt eftersom sikten blev så dålig.

Hämtade gäster och genomförde dagens Älgsafari till häst.

Pysslade med hästarna i stallet, tog hand om lite skavanker och annat...

När jag höll på att ta in hästarna på eftermiddagen så råkade min överläpp och tunga frysa fast i dragkedjan på min tröja.....AJ! Försökte värma upp och lossa men det var mest bara att dra loss kroppsdelarna från kedjan....

Nu när jag kommit hem så ringer min chef å frågar om jag använde alla tre soppburkarna till kvällens turs middag som stod på trappen. Jajemän! sa jag. Jag befarade det sa hon. I en av burkarna var det hundmat ( gammal kvällsturs mat som blevet över) Hojja, det var visst bara att börja laga ny mat!?
Jag tyckte att det var lite annorlunda med en av burkarna, att man inte ska lära sig att lyssna på "känslan" ( kan inte stava till inutiation)

Hoppas att kvällen blir en lugn och fin kväll...

Lev väl!

Inga kommentarer: