lördag 23 januari 2010

-30 grader ka-ka-kakallt.

Sitter nu i sängen och knappar på datan. Kollar på Paradise Hotel. Vuxendagis. Fan vikka jävla loosers! Haha. Man kan bara skaka på huvvet och skratta.....hoff. Att dem orkar hålla på?

Har haft en kväll för mig själv. Gjort mig helt ren, klippt naglar, rakat ben o.s.v Bäddade nytt i sängen och diskade undan det som var i diskhon. Gick och handlade gottis och chips =9

I dag var det åter kallt. -25 under dagen som blev -30 på eftermiddagen. Då for jag ut på skoter för att kolla spår. För att jag ska kunna börja guida även älgsafariturerna på skoter. ( Var ut med Tjåppe, fy fan vad kallt det ÄR, blä ) Jag var ute i 2 timmar. Körde från Puoltsa på 500m ö h och for upp på en topp på 1015 m ö h, KALLT! Hade en fantastisk utsikt över Kebenekaise massivet, Kiruna stad och söderut kan man visst även se fjälltopparna i Sarek nationalpark. Ser fram emot att köra fler gånger.

I går var en förvirrad dag, på kvällen när jag körde transfern till Ishotellet så kommer jag på när jag börjar närma mig Kiruna att jag mest troligt har glömt lägenhetsnyckeln i min egen bil. Som stod i Puoltsa. Hilvede. Det var bara att köra tillbaka hela vägen till P. efter att jag lämnat gästerna i Jukkas. *suck* Väl i P. skulle jag starta min kalla bil och köra hem. När jag kört en liten bit kommer jag på att jag glömt mobben i Transfer Bussen. *hilvede* Efter övervägande kom jag fram till att jag behöver en väckarklocka till morgonen därpå om jag ska klara vakna. Det var bara att vända igen och hämta mobben. Kändes pinsamt och jag funderade på om jag skulle släcka ljusena på bilen och parkera på vägen för att sedan smyga mig ner till Bussen och ta mobben?!
Efter tio var jag hemma. Duschade och gjorde en ansikts mask, djuprengörande. Det ångrade jag bittert idag när jag körde skoter. Hade behövt ett lager hudfett i fejjan. Blir spännande i morrn och se om jag fick några förfrysnings fläckar och tappar skinn....

I dag skapade jag översvämning i hagen. Jag skulle fylla en Termobar med vatten. Det tar 30 min. att fylla tunnan helt. Jag gick in för att dricka kaffe å studera kartan. Så blev jag bajnödig efter kaffet och satt i godan ro på tjotta. Därefter knallade jag ut i stallet för att fortsätta. Grep sopen och såg slangen. Shit! Vattnet! När jag kom ut till tunnan så var det skridskobana vid vattenhon.......

Jaja, shit happens!

Ha det göj!

Inga kommentarer: