onsdag 21 januari 2009

Tröttheten som tynger ögonlocken....

Klockan är noll-två-noll-fem den tjugoförste januari noll-nio. Sitter och lyssnar på Neil Young och kopplar av lite. Gudars vad jag är trött. Började som vanligt klockan sju i morse. Fodra och skotta skit som tar en halvtimme. Därefter var klockan tjugo i åtta. Vi drack morgonkaffet i fikarummet. Klockan gick och den blev snart halv nio. Hög tid att börja göra något...Jag och två jobbarkompisar for ut till Väkkärä för att ställa i ordning. Det hela tog fram till på eftermiddagen. Klockan halv tre var vi åter på kenneln. Tog det aningens lugnt innan vi alla for till ishotellet för att plocka upp 30 st gäster från bland annat Ryssland. Körde med dem över berget till Väkkärä med hundspann. Gick fin fint! Unghundarna som jag brukar köra (två åringarna) är verkligen jätte duktiga nu. Lugna och jobbar så fint =) Det är verkligen skoj. När vi kom fram fick jag direkt svira om till servitris. Hjälpa till i köket och med alla bestyr. Folket skulle ju basta och ada isvak innan middagen. Tra rätter och en hel massa alkohol. Eftersom det var Ryssar så var det ju inget annat än Vodka som gällde. Folket blev berusat efter all öl, vin, vodka, wiskey, cognac och diverse likörer.... De for hem vid halv elva. Därefter återstod ett berg av disk och städning.

Egentligen skulle jag och en annan tjej som också serverade och städade efter festen köra våra hundspann hem i natt, men som tur är så kom ett par av grabbarna i gamet tillbaka under kvällen med skoter och körde hem våra hundar.

Det var iallafall uppfriskande att köra skotern hem =)


Så, vad händer annars då? Tja, inte så mycket. Fick en till inneboende i Big Brother huset igår. Så nu är det åter jag och tre killar som bor där...det funkar fin fint. Väluppfostrade och artiga grabbs.

I helgen var jag ut och dansade i stan´, Kiruna. Det var väldans skoj. Så länge sedan man skakade rumpan senast! Härligt. Tänker se till att det inte dröjer lika länge igen...

I går var jag och en norska ute med hennes hundar på en långtur. Vi körde runt i området i fem timmar! Hon ska tävla till helgen i klassen 16 mil och behövde träna hundarna lite extra. Vi hade packat med nödproviant som,te, choklad och en skvätt cognac som vi smakade av när vi bara hade en timme kvar till målgång på kenneln.

Sängen kallar nu, jag ska arbeta i morrn men har fått sovmorgon och börjar inte förrns klockan tio. Det ska bli alldeles skönt!

Ha det så bra, skriver snart igen. Kram Carina

Inga kommentarer: