måndag 12 januari 2009

Sorry för slapphet på bloggen

Har visst inte lyckats vara min blogg trogen nog, inte heller läsarna. Förstår ju om ni skulle tappa intresset!

I går såg jag solen för första gången på 2 månader. Underbart! Den har aldrig varit vackrare.

Igår provade jag även höjdhopp med 12spann och storsläde. Råkade köra upp på en hundkoja och fastna med släden där. Huvudlinan fastnade. Jag skulle rycka loss släden och då hände det som inte får hända, jag tappade spannet! Såg hur spannet flyger i väg och rundar ett par träd, jag skriker på arbetskompisen och han lyckas få tag på och stanna släden eftersom den kom i rasande fart dit han parkerat sitt spann.

Ja, jävlar!

Vi har haft det varmt nu ett tag, värme innebär att snön smälter och att det fryser igen på nätterna. Vatten blir till is! Det var i slutet av den perioden som jag provade längdhopp med 10 spann och stor släde! Även den gången skulle jag rund en 90 grader kurva. Hade lite för hög hastighet på ekipaget och i kurvan gled jag ut mer och mer och mer! Tills att släden for upp på en ca 40 cm hög snödriva. Drivan tog slut och släden gjorde ett hopp! Tippade och jag hängde efter. Grabbade tag i ankaret och satte det i snön, där stannade ekipaget! Detta hände minsann mitt framför ishotellet! Som tur är så var vi tidiga dit, det var söndag morgon och stendött!

Ja, jävlar!

Okej, man ska se positivt på saker och ting! Jag skaffar mig lite mer erfarenhet och större perspektiv på hundslädkörning! Jag skaffar mig detta med en gång! Därför kan jag slappna av resten av säsongen sedan =)

Skriver mer snart!

Ha det så bra vänner!

4 kommentarer:

Emma sa...

haha, det är ju skita roligt att få följa dina hundspanns förehavanden.. hoppas du klarar dig hela säsongen bara utan några benbrott! Kram kram

Emma sa...

apropå det, vist är det skönt när man får se solen.. jag har inte sett den ännu.. vi har rivit köket nu! Puss och kram

Anonym sa...

Haha, vad rolig läsning, mera sådan Carina!! Skäms på dig som inte tänket på mig... Nej då, hoppas du kan skratta lika gott som mig åt dina hopp. Kramar

charlie sa...

hej =) det låter som rena vilda västern där uppe =) sålänge du inte skadar dig så är jag lugn=) kram