onsdag 26 september 2012

Rödvin,nybakt lingonlimpa å rotfruktsoppa lagad på en spik.

Är helt slut, skulle kunna somna på stående fot.... ska visserligen vänta till att soppan är klar och uppäten, sen blir det en kort prommis med Lubban å så horisont läge i soffan. Mest skit på tv ikväll (kolla.tv), men lite Halvåtta hos mig och Bonde söker fru kan man ju halv sova till?!

Borde visserligen engagera mig i skolan, nu när vi pysslar med roliga ämnen som "Våld, porr och utbud". Så kan man ju renskriva lite anteckningar och läsa några hundra sidor i en bok om man vill. En kväll läste jag i den här boken.

När jag var klar, la jag den i från mig och släckte lampan, men går det att sova när man vet att ögat stirrar på en där i mörkret? Eeeh, näeh! Var tvungen att sätta ut den i köket. 

Johan har varit här i helgen, det var jätte mysigt =) Vi var en sväng till Umeå city, min första riktiga visit i stan,   har ju bara besökt Universitetet, Stadsbiblioteket och Systemet tidigare. Sen var vi ut ett par turer på hästarna...kul kul =) Hundarna fick promenader, vi lagade god mat å snaskade massa snask ! 
Gott gotti gott gott!
Hoppas att Darling kan ta sig hit ner snart igen... hoppet finns när han lämnade kvar sin tandborste i badrummet...

Helgen innan detta så deltog jag i kurs här på gården. Det var roligt. Malin Bengtsson från Dille islandshästgymnasium kom och höll i kursen. Roligt att träffa massa likasinnade från Umeå med omnejd.

På söndagen åkte jag och Bosse (som kom på besök när han var på sin Sverige och Norge resa) för att paddla kanot i Öreälven i Bjurholm (Som är Sveriges minsta kommun) Det var Victoria och hennes gäng som bjöd med oss att delta i paddlingen på ca 1,5 mil =) En härlig söndag med vackert väder!!!!
När Bosse och jag paddlade på en sten hoppade Lubba i vattnet...det var bäst så tyckte hon.

Ja, annars är det mest plugg å lite arbete här på gården som utgör min dagliga rutin. Men jag trivs!





Inga kommentarer: