söndag 9 maj 2010

Kreativitet!

Kom hem från jobbet några minuter tidigare än vanligt idag. Johan behövde min bil, trodde han....

Har haft en skön dag i dag, sol, värme, snälla hästar och trevligt sällskap i stallet.

I går var det precis tvärtom. Rått, kallt, jobbiga hästar, kolik fall, mycket folk på samma gång i stallet vilket egentligen var trevligt, men jag blev stressad över att jag inte fick gjort så mkt...men dagen var endån som den var. Jag sänkte ribban redan på förmiddagen när hästkraken fick en släng av kolik!

Ikväll var jag pigg och ville göra något kreativt av kvällen. Eftersom Johan inte är hemma i kväll så kunde jag GO WILD AND CRAZY i hemmet.

Jag bestämde mig för att baka. Sökte upp ett recept på norska lefser med smör-socker-kanel fyllning.

Gick till Östlunds för att köpa vad jag kunde behöva.

Sen bar helvetet lös i köket! Man kan iaf trösta sig med att det ser värre ut än vad det är eftersom att köket är så litet.....

Fick troligtvis i mig över 2000 kalorier den första timmen.......Smeten var SJUKT god!

Det blev massor med kaffebröd..... nio braspannor för att vara exakt!

De smakar inte som Elins Lefser, så jag vill väldigt gärna få hennes Recept också!!!! Hennes kaffebröd var grymt gott.....

Tjåppe spydde nyss, jag var för sen med att gå ut en sväng med han, så spyan hamnade på området mellan vardagsrummet och sovrummet.......Nu ska jag torka upp den, innan den torkar fast i golvet!

Ha det så fint! Lev väl!

Inga kommentarer: