tisdag 9 februari 2010

Tjipp å hoj Otursdag idag!

Beroende på vad man kallar otur...men kanske lite tråkig dag idag.

Det började med att jag kör till jobbet, vilket kändes bra, just när jag ska svänga in till stallet så trycks kopplingen i botten och blir där. Blää! Jag öppnade motorhuven men det jag såg var rena grekiskan. Så kollade jag i instruktionsboken, men där får man bara veta hur man rattar på fläkt knapparna och hur radion fungerar o.s.v Värdelöst!
Jobbade några timmar, sen kom Johan och hämtade mig. Såklart hade jag just denna dag en tid att passa i Kiruna.

Vi försökte få tid åt min bil hos en verkstad så fort som möjligt, det var svårt. En mekare räknade ut att det skulle kosta 6300 kr. "Det var den månadens besparingar tänkte jag, suck" Jaja, det är bara att hosta fram stålarna, jag får spara pengar en annan månad i stället och kanske söka lite mera jobb till våren.....Sparandet går uppenbarligen ganska dåligt! Tillsvidare får jag låna Catharinas bil....Johans mammas bil, hon har en nästan likadan som jag har fast -92a =)

Johan å hans kompis Kurre for just iväg för att hämta min bil i Puoltsa...Snälla grabbar är det =) Jag å Tjåppe är ensamma hemma. Ska snart gå ut med honom en sväng....


I helgen gav jag mig i akt med att tova. Skulle tova inner skor för Jörnkängor åt Johan. Det gick åt helvete. Tog en jävla tid och så blev sockan för liten, tur att jag bara gjorde en. Först var den för stor sen för liten.....Jag blev lite besviken över min tovning men Johan tröstade mig med att det är tanken som räknas och att ingen hantverkare lyckas jämnt, det var ju trots allt min första inner sko! Sen somnade jag.....Han är snäll han Johan...

Inga kommentarer: