måndag 9 februari 2009

Fullmåne och massor med pudersnö...

Till min lycka i morse upptäckte jag att vi fått massor av snö. Att börja dagen med att skotta snö är väldans uppfriskande. Dagen fortlöpte som en vanligt bra dag....körde förbi en skock med renar när jag körde kaffeturerna i dag. De gjorde inte många knop i snön, bara glodde stilla på oss och hundarna när vi masade oss framåt. Slädarna höll inte så värst hög hastighet idag, hundarna fick minsann jobba för brödfödan....

Dagens väder har mest varit mulet och snöfall. Men en timme i förmiddes bröt solen igenom och strålade så att all nysnö gnistrade och gnistrade. Så himla vackert. Kände ett glädje rus i bröstet. Kunde inte låta bli att skratta när min kollega som stod på släden framför plötsligt vänder sig om och stäcker ut armarna och skriker av glädje - Kolla! Kolla! och pekar på solen....

Jo, visst dras man lätt med av entusiasmens starka känslor, jag smajlade naturligtvis och började öppna upp jackan och pilla av mig halsduken för att sola mig i strålarna. Det var en skön känsla som varade i ett par minuter sedan upptäckte jag att solens varma strålar var överskattade just denna dag. Det blev ju kallt.....Men vackert är det iallafall. Längtar redan till nästa två minuter!

Ikväll har vi fullmåne och klart väder. Ganska kallt. Luktar gott ute, eftersom att alla eldar i sina stugor.

Avslutar dagen med en lång varm dusch, tvätt av kläder, Neil Young och en kopp te.

Må gott allesammans!

2 kommentarer:

Emma sa...

hej hej! Låter som att´du har det bra. hoppas det.. jag är helt slut, mina taznaska vänner har åkte hem.. och jag vilar.. ska vila några dagar nu.. =) Kram kram

Emma sa...

nu är det dags, uppdatera!