måndag 8 december 2008

Katapult-leken

Idag är det måndag. Har varit en bra dag. Kall med ca -20 grader. Men det kändes väldigt skönt ute, inte särskilt kallt.

Spenderade hela helgen i Vittangi hos min parasit kompis Emma. Det var verkligen vad jag behövde, byta lite miljö och träffa gott folk!!!

Gick bra att köra idag. Heeeela tiden, förutom när jag flög av släden. Skulle göra en 180 graders sväng. Fattade det för sent och för första gången hade jag alldeles för hög fart genom kurvan. ( I vanliga fall kämpar jag emot min vilja att vilja bromsa i kurvurna, om man bromsar riskerar man att krascha....Det har jag också gjort 1 gång. Frontbågen på släden blev brasved!)

Så nu har jag även provat på att köra förfort i en sväng.....Flög som ett sträck i luften!!

Tur i oturen hade jag iallafall.....

Såg släden fara i en rasande fart ner för berget. Började min lilla vandring, fiskade upp mobilen och tänkte att jag kanske borde ringa någon?! Efter ca 5 minuters vandring hör jag ljudet av hundskall. Det innebär att hundarna står still. Jag började springa i min michelin mundering. Svettades till och med på ovansidan av armarna!!! Ser till min glädje att släden står upprätt på spåret och ankaret fast i snön. - Jävlar vad killarna är duktiga, tänkte jag. Att de kunde fånga mina hundar och sätta fast dem på det viset i snön!!!
Ankaret satt som berget. Snart kommer Rikard springandes uppförbacken. Fick hjälp att lossa ankaret. Resten av turen/dagen gick finfint.

Vi ses sbart igen, ska försöka vara flitig med skrivanet nu, hädanefter.

Kramar Carina

Inga kommentarer: