tisdag 9 december 2008

KALLT

Idag är det kallt. Fattar inte hur det kan vara möjligt att det är samma antal minus grader som igår, men att det är mycket kallare idag?!
Körde till Flygplatsen i dag, hundspann såklart. Gick finfint. Fikade där och fick veta rutiner m.m. Sedan körde vi hem igen. Vacker himmel idag. Väldigt blå. Många nyanser. Körde en annan runda ikväll. Det gick också bra. Nästan fullmåne nu. Stjärnklart. Kallt och mycket snö. Det är verkligen härligt!!! Livet är härligt nästan jämt.....förutom vissa tråkdagar då, men de brukar man ju endån glömma bort så småningom....Mina pannlampor strejkade på sista turen, men det gjorde ingenting eftersom att jag såg så bra p g a det starka skenet från månen. Älska...

Imorrn är jag ledig. Skönt!!!Ska sova länge. Sedan ska jag kanske på en invigning av ishotellet? Så ska jag fara till stan´och leta julklappar....Dax att skicka dem med posten nu ju....

Jo, så måste jag tvätta, tvätta och åter tvätta.
Min chef påpekade på flygplatsen, när vi satt och fikade, att man borde se snygg ut när man hämtar gästerna på flyget. Och att man exempelvis inte borde ha sådär mycket halm på tröjan, så pekade han på min ylletröja.

Jaeja. Ha det så bra gott folk! På återseende. // C

1 kommentar:

Emma sa...

det är klart du måste dress up när du ska hämta turister, fast de dära fjällräven byxorna var jäkligt snygga! Fan vad kallt det är, jag och Tuva huttrar när vi är ute å leker.. Puss du